Obserwuj mnie na...

"Pomiędzy światami" Jessica Warman + wygrana



By  Ruczek     18:07  

Opis od wydawcy:

"Wyobraź sobie, że inni przestają cię widzieć i słyszeć…

Elizabeth Valchar – śliczna, popularna i idealna – budzi się na jachcie po imprezie z okazji swoich osiemnastych urodzin, które świętowała w towarzystwie szóstki najbliższych przyjaciół. Słyszy uporczywy łomot. Idzie sprawdzić źródło hałasu, a to, co widzi, zmienia w jej świecie wszystko. Nagle dostrzega, że myliła się co do siebie i swoich bliskich. Mozolnie, krok po kroku, odtwarza układankę ze wspomnień – pełnych gorzkiej prawdy, brudnych tajemnic i miłości – żeby wreszcie znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytanie – o własną tożsamość i najcenniejsze wartości w życiu. Jessica Warman zabiera nas w zapierającą dech w piersiach podróż pełną tajemnic, boleśnie prawdziwych postaci i wzruszających romansów, a przede wszystkim opowieść o nadziei, odkupieniu, miłości i wybaczeniu."
__________

Nasze pierwsze spotkanie z Elizabeth odbywa się na jachcie, zaraz po jej 18 urodzinach. Budzi ją dokuczliwy i nieustający dźwięk "czegoś" uderzającego o burtę. Jak się później okazuje - to jej własne ciało. Zatem już na samym początku zostajemy zaznajomieni z sytuacją, przynajmniej częściowo. Wiemy bowiem co się stało, ale jeszcze nie wiemy jak. Sama bohaterka pamięta ze swojego życia mało rzeczy, głównie same błahostki. Razem z nią wyruszamy w podróż przez najważniejsze momenty jej życia w celu poznania prawdy. Choć początkowo wydaje się, że nic one nie wnoszą, jednak znajdujące się w tych wspomnieniach drobne, zdawałoby się nieznaczące, szczegóły, powoli naprowadzają zarówno samą bohaterkę jak i nas na właściwy trop. 

W tej podróży towarzyszy jej pewien chłopak z jej szkoły. Z pozorów nic ich nie łączy - poza tym, że on także jest martwy. Pochodzą z całkiem innych grup społecznych, ona nigdy go nawet nie zauważała, zatem nie rozumie dlaczego to właśnie on staje się jej przewodnikiem. Jednak znalezienie odpowiedzi na to pytanie nie będzie łatwe, gdyż Elizabeth wypiera z głowy bardzo ważne wspomnienia, które zmieniły jej życie. 

Główna bohaterka w trakcie tych wędrówek zaczyna patrzeć na siebie całkowicie inaczej niż dotychczas. Coraz bardziej zaczyna ją razić jej zachowanie, oraz powoli odkrywa prawdę, zmieniającą to, jak postrzega swoich bliskich.

Książka już od pierwszych stron bardzo mnie zaciekawiła. Czytało się ją lekko i przyjemnie. Szczerze, gdyby nie przygotowania do świąt (bo właśnie wtedy ją czytałam), to w ogóle nie oderwałabym od niej oczu, aż do samego końca. 
Moim zdaniem książka jest warta przeczytania, ja zapewne jeszcze niejednokrotnie do niej wrócę. Nie jest to bowiem powieść, którą po odłożeniu na półkę natychmiast zapominamy. Przynajmniej w mojej głowie pozostawiła ona jakiś ślad. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że nawet na drugi dzień po przeczytaniu nadal byłam pod jej wielkim wrażeniem i stale chciałam o niej komuś opowiadać. Nie każdy zapewne poprze moje zdanie, ale gusta bywają różne. Ja szczerze książkę polecam.
_________

A oto moja wygrana w konkursie u dagusia1149 , za którą jeszcze raz serdecznie dziękuję. Umiliła mi ona podróż na najtrudniejszy w tej sesji egzamin. Dziękuję również za ślicznie wykonane zakładki do książek, których nigdy nie jest za dużo oraz za miłe słowa zawarte w liście :)  


Pozdrawiam,
Ruczek.

1 komentarz:

  1. To i ja odwiedzę starszy posty na Twoim blogu :)
    W każdym razie powiem, że chciałam i w dalszym ciągu chcę przeczytać tę książkę. Twoja recenzja tym bardziej do tego zachęca.
    A wygranej gratuluję, mimo że była miesiąc temu :D

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)