Obserwuj mnie na...

Biblioteczka :)



By  Ruczek     18:04  
Dziś kolejny post bez recenzji, a wszystko jest spowodowane pisaniem raportu na zaliczenie modułu. Myślałam, że po sesji będzie lżej, jednak nadal mam mało czasu i sporo do zrobienia. A tyle książek jeszcze czeka na przeczytanie :(  Zatem, żeby nie było, że o Was zapomniałam, to wrzucam chociaż kilka zdjęć mojej skromnej biblioteczki. Jako, że jeszcze się nią nie chwaliłam, w przeciwieństwie do większości z Was, to nadeszła moja kolej :)

Oto i ona :)

Jak widać dominuje fantastyka i paranormal :) Jako, że mam wielką wyobraźnie, muszę gdzieś dawać jej upust. 
Większość książek sama zakupiłam, gdyż nie jestem wielbicielką bibliotek, po prostu lubię mieć swoje, na własność ;) Dodatkowym tego powodem, jest moje upodobanie do wielokrotnego czytania książek. Zatem nie mogłabym ciągle latać do biblioteki i co jakiś czas wypożyczać te same książki :) 
Jakiejś specjalnej hierarchii nie mam, ani systemu układania. Przeważnie kładę książkę tam, gdzie mi pasuje wizualnie ;) Chyba, że mam kilka książek jednego autora, wtedy staram się kłaść je blisko siebie. Kolejnym istotnym elementem jest to, że zawsze układam książki przednią stroną okładki do góry - tak po prostu lubię, nawet jeśli napis na grzbiecie będzie wtedy do góry nogami :) Chyba, że stoją one normalnie, a nie leżą jedna na drugiej - wtedy wiadomo :D



Na górnej półce znajduje się, moim zdaniem, podstawa każdej szanującej się biblioteczki - Harry Potter :) Obok mamy piękne wydanie "Opowieści z Narnii", z którego jestem bardzo dumna. Dalej, jak widać, trochę Tolkiena, którego jeszcze będę uzupełniać o pozostałe dzieła, Atramentowy świat i pierwsza częśc Septimusa Heap'a, no  i mój ulubieniec - cykl Xanth :)

Jak widać na zdjęciu obok, kilka książek cyklu jest dość zniszczonych, co można przypisać starą datą wydania. A poza tym w niektórych tomach kartki wręcz wypadają :( 
Jednak nawet pomimo nowego przekładu cyklu (tym razem przez Naszą Księgarnie, I tom już w tym miesiącu!), mam do niego sentyment i wątpię, żebym wymieniła go na nowszy. Jednak nie są to wszystkie tomy serii, Rebis nie wydał całości i chyba z tego zrezygnował, zatem będę musiała dokompletować resztę tomami z II wydania. Ale przynajmniej uzbieram całość (o ile NK dotrwa i wyda wszystkie opublikowane tomy). 



Półka druga zawiera więcej wampiryzmu ;) Jak widać - saga "Zmierzch", "Świat Nocy", "Dom Nocy", nieco dalej "Akademia Wampirów" (kompletowanie dwóch ostatnich w toku;)). W środkowym stosiku lekkie zbiorowisko, a na samym końcu, po lewej stornie, moja kolejna chluba - cykl "Oko jelenia" + inne :)

Pierwszy cykl polskiego autora ( a może nawet I tom, to moja  pierwsza taka książka), który pokochałam! I w dodatku prześlicznie się prezentuje :D 



Kolejna półeczka, kolejne książki :) 
Tutaj mam większe zbiorowiska przypadkowych pozycji, jedynym cyklem jest "Protektorat Parasola". Ach, no i zaczęta seria "Wampiry z Morganville". Po prawej stornie mamy w większości książki romantyczne i większość z nich nie jest jeszcze przeczytana :D Jak wspominałam, najbardziej lubię "karmić się" fantastyką ;)

No i sam dół mojej biblioteczki, pozycje totalnie przypadkowe. Kilka lektur i innych różności, jednak nie mniej lubianych :) Ja jestem taka, że z każdej książki się cieszę, nawet jeśli nie pasuje do mojego gustu ;) 


To by było na tyle :) Dziękuję za zwiedzanie mojej biblioteczki :) Mam nadzieję, że wycieczka po moich półkach się podobała :D


Na koniec.

Obiecuję niedługo wziąć się w garść i dokończyć te recenzje, które mam już rozpoczęte. 
Ponad to chciałam bardzo podziękować za ilość odwiedzin, jaką zaszczyciliście mojego bloga! :) Już za nami ponad 1 000 wejść!! Dziękuję bardzo!!
No i jeszcze zbliżamy się powoli do 100 komentarzy! Jeśli liczba ta minie postaram się zorganizować jakiś konkurs, tak na początek - dla moich kochanych obserwatorów :) Dziękuję, że ze mną jesteście i tutaj zaglądacie!!

Pozdrawiam,
Ruczek.

38 komentarzy:

  1. "Skromna biblioteczka"?! Przecież to jest cud-miód! Imponująca biblioteczka, zazdroszczę zwłaszcza serii "Protektorat Parasola" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, wpatrywałam się przez ostatnie minuty w zdjęcia Twoich książek, bo parę pozycji z chęcią bym Ci podkradła :D I to nie jest skromna biblioteczka, co to to nie! Jest rewelacyjna :) Niedługo zacznie brakować Ci miejsca na tym regale!

    P.S. Gratulację 1000 wejść! Coraz bardziej się rozkręcasz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Woow, świetna biblioteczka *.* Wielu książek strasznie zazdroszczę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bishoujo, Miqa, Angela:
      Dziękuję Wam :) Powiem szczerze, że czuję się mile połechtana, gdyż zwykle to ja jestem tą, która albo podkradać chce, albo zazdrości ;)
      I jak ostatnio pooglądałam biblioteczki innych osób, to moja wydaje mi się przy nich skromna :) Poza tym lepiej nie zachwalać, bo cholera jeszcze przestanie się powiększać ;)

      Usuń
  4. piękna biblioteczka, tyle świetnych książek :) mam nadzieję, że kiedyś sama się dorobię podobnej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o zesz Orzeszku.......jaki piękny regał , że ech wpatrywałam się jak sroka :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twojej biblioteczki nie nazwałabym skromną, tylko bardzo imponującą.;) ładnie, ładnie się prezentuje.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, Pauli, Klaudyna:
      Dziękuję dziewczyny :)

      Usuń
  7. Zapraszam na mojego bloga, gdzie czeka Cię miła niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wcale nie taka skromna ta biblioteczka! :)
    Marzy mi się w przyszłości taka zbliżona wielkością do Twojej. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Patrycja :)

    Wiesz ten wordpress czasami połyka komentarze i one lądują w spamie, ale potem mogę je zatwierdzić. Więc jeśli ponownie nie uda Ci się dodać komentarza u mnie, to proszę się nie martwić :D Na pewno będzie w spamie, jeśli się nie wyświetli!

    Pozdrawiam gorąco i dziękuję za zgłoszenie do konkursu!

    OdpowiedzUsuń
  10. O żeż! Piękna biblioteczka! Szczególnie ta najwyższa półka:)

    Poza tym, ja też nienawidzę latac co chwila do biblioteki po jedną książkę. Dlatego o wiele lepiej jest miec swój egzemplarz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Imponująca biblioteczka :) Po prostu śliczna.
    Pozdrawiam!

    P.s Też raczej nie wypożyczam książek z biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. WOW! Boksa biblioteczka.:D Zazdroszczę bardzo wielu pozycji.;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo książek.. Ja wrecz przeciwnie wole wypożyczyć książke, nie koniecznie z biblioteki moge tez od kogoś. Nie kupuje bo nie mam gdzie ich trzymać a do tego zazwyczaj czytam tylko raz ksiązke

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam do siebie po wyniki losowania z p. Szepielak.

    OdpowiedzUsuń
  16. zazdroszczę ci protektoratu parasola mam zamiar nabyć tę serie w kwietniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna biblioteczka. Wiele książek mam również u siebie, a inne z chęcią bym przeczytała, chociaż nie podzielam Twojej fascynacji paranormalami (a przynajmniej nie w takim stopniu) :) Muszę kiedyś też porobić zdjęcia mojej biblioteczki...

    OdpowiedzUsuń
  18. atraM A polecam :) Seria na prawdę świetna :) Ja właśnie już czekam na 4 tom, który będzie miał premierę już 6 marca! :)

    Immora Może nie fascynacja, ale na prawdę fajnie się je czyta :) Większość stanowi lekką i przyjemną lekturę, ale powiem szczerze, że powoli zaczynają mi się już one "przejadać" :) Te zbyt często powtarzające się schematy... No i może za dużo pod rząd. Jednak trzeba czytać różne gatunki na zmianę, żeby nie zniechęcić się do jakiegoś :)
    Ostatnio właśnie postanowiłam zwrócić się ku kryminałom itp. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też mam całą serię Atramentowego Serca, piękna trylogia, chociaż czytałam ją dobre parę lat temu. Nawet masz serię Domu Nocy, uwielbiam. No i Gone, nie mogę trafić w bibliotece na 3 część, a nie mogę się doczekać przeczytnia. Ogółem zazdroszczę biblioteczki i bardzo miło się ją "zwiedzało" ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Domu Nocy" całego nie mam, ale powoli uzbieram komplet. A z "Gone" mam akurat tylko 3, ale żadnej jeszcze nie czytałam. Także ta czeka na swoją kolej ;)

      Usuń
  20. Czyżbyś pozazdrościła Fenrirowi jego chwalipięctwa? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie :) Ja szybciej opublikowałam moją biblioteczkę ;)
      Poza tym nie ma co mojej porównywać do "lochów" Fenrira :D

      Usuń
  21. Naprawdę tylko pozazdrościć :) chętnie bym tam wpadła i coś pożyczyła :) może Pilipiuka, bo jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wielce zacna biblioteczka! I bardzo ładny wygląd bloga

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ kolekcja! Ja chyba takiej sie nigdy nie doczekam :) wole wypozyczac ksiazki :) Pozdrawiam i zapraszam- może poobserwujemy się? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Patrycja! Co to się dzieje, czyżby uczelnia Cię przytłaczała i nie możesz skończyć książki / napisać recenzji?! Jestem już niecierpliwa :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żebyś wiedziała :( Jedyną książką jaką czytam jest podręcznik do Zarządzania Operacyjnego :/
      A w dodatku ostatnio smutny okres był, dzisiaj zwieńczenie tego. Nie będę pisać co i jak, ale nie mam do niczego głowy...

      Usuń
    2. A co studiujesz?
      P.S. Twój komentarz do "Arytmii" wylądował w spamie, ale go ładne odratowałam i już pojawił się pod moją recenzją :D!

      Usuń
    3. Zarządzanie Biznesem na POU (Wyższa Szkoła Zarządzania, Polish Open University).

      Ach, moje komentarze chyba szczególnie przypodobały sobie lądowanie w spamie :D Nieznośne ;) Dziękuje za ratunek! :)

      Usuń
  25. Wszystkiego najlepszego z okazji Naszego święta!! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Ahhhh <3
    Pięknie, pięknie :)
    Sama kocham paranormale i mam ich masę, więc cię rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam sporo książek z tych, które umieściłaś na swoich półeczkach, ale u mnie książki rozmieszczone są na pojedynczych półkach rozrzuconych po całym mieszkaniu :) Widzę jednak, że mamy podobny gust czytelniczy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Tylko pozazdrościć takich zbiorów! ;)

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. OOO jaka biblioteeczka ;d Masakra. W porównaniu z twoją moja wygląda jak kopiec mrówek. Uzbieranie jak największej to moje marzenie :D
    Zapraszam też na mojego bloga - percowato.blogspot.com
    Dodaję blog do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Gratuluję pierwszego tysiąca ;-) Co do biblioteczki, to zauważyłam, że wiele książek mamy takich samych. U mnie już niestety zabrakło miejsca na książki, ponieważ cztery sektory w domu zostały nimi zawalone. Na żadną półkę już więcej miejsca się nie da zrobić, więc zostało mi składować je na komodzie w ozdobnych kartonach.
    Ehh... Biedny żywot książkozakupoholika.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziekuje Ci bardzo za mily i szczery komentarz :) oczywiscie, rozumiem ze masz duzo pracy- nie musisz mi się przeciez tlumaczyc, hihi :) dodaje bardzo chetnie!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)