Obserwuj mnie na...

Uniesienie - Lauren Kate



By  Ruczek     19:14  

To już ostatni tom niesamowitego cyklu Upadli. Czym tym razem uraczyła nas autorka i jak wypada ten tom na tle poprzednich? Przekonajmy się.

Luce odkrywając tajemnice miłości swojej i Daniela poznała bardzo pomocnego gargulca. Jak się okazało był to diabeł w... kamiennej skórze. Sam Lucyfer postanowił pokrzyżować jej szyki i wymazać historię świata aż do momentu Upadku. Wszystko, co do tej pory upadli aniołowie przeżyli, a także cała historia miłosna głównych bohaterów przestanie istnieć. Wszyscy postanawiają się zjednoczyć, aby wygrać walkę z najczystszym złem. Mają tylko 9 dni. Dziewięć, niezwykle krótkich dni na znalezienie relikwii, mających ujawnić im miejsce Upadku, aby zdążyć tam przed Lucyferem i powstrzymać go. Czy im się uda?

Bohaterowie w trakcie misji zyskują nowych, nieoczekiwanych sprzymierzeńców ale także nowych, otwartych wrogów. Chociaż tych drugich można winić za to, iż mają dość zamknięty pogląd na tę sprawę i starają się robić w to, w co ślepo wierzą. W trakcie tego wyścigu sił Luce zaczyna odkrywać siebie. Prawdziwą siebie. Wspomnienia z poprzednich żyć zaczynają do niej powracać aktywowane nawet malutkim impulsem. A do odkrycia, jak się w efekcie końcowym okaże, jest wiele. Muszę przyznać, że domyślałam się jakie jest jej znaczenie w tym wszystkim już od pierwszego tomu. Miałam chwile, kiedy wierzyłam w to bardziej lub mniej, aczkolwiek przypuszczenia moje okazały się słuszne. Natomiast pisarka zaskoczyła mnie czymś innym, i to dość poważnie. Niestety nie mogę Wam zdradzić żadnych konkretów, gdyż popsułabym Wam niespodziankę ;) Musicie sami to odkryć.

Czwarty tom dorównuje poprzednim, a może nawet jest odrobinę od nich lepszy. Pisarka, patrząc całościowo, nie zawiodła mnie i, moim zdaniem, zakończyła cykl tak, jak on na to zasłużył. Jednakże odczuwałam zbyt małą ilość Cama w tej części, a szkoda bo bardzo polubiłam tego bohatera. Czuję się w obowiązku zauważyć, że jednak odrobinę zawiodłam się na jednym elemencie książki - a mianowicie bliżej poznajemy Tron, i tutaj autorka miała całkowicie inną wizję od mojej. Mogła pozostawić go tak, jak był ukazany na początku, a nie odkrywać tak wiele, gdyż w ogóle to nie pasowało do jego wyobrażenia, jakie wcześniej stworzyła. Poza tym wszystko było idealnym zwieńczeniem całości.

Pisarka wykonała kawał dobrej roboty i, pomimo że smutno robi się na myśl, że to już koniec, to cieszę się z obrotu, jaki przybrały sprawy. Lepszego zakończenia nie mogłam sobie wymarzyć. Książkę tę, jak i poprzednie części, czytało się lekko i przyjemnie. Tajemnice były odkrywane stopniowo, a akcja dość szybko zaczęła nabierać tempa jakie utrzymało się do końca powieści.

Uniesienie obowiązkowo polecam fanom cyklu Upadli. A tym, którzy z cyklem nie są zaznajomieni odsyłam do tomu pierwszego (recenzje poprzednich tomów tutaj -Upadli, Udręka, Namiętność), gdyż warto poznać niezwykłą historię miłosną, trwającą całe wieki.

"Nie ma ciemności mroczniejszej od wielkiego światła, które zostało zepsute."*
__________
Tytuł: Uniesienie
Autor: Lauren Kate
Seria: Upadli #4
Wydawnictwo: MAG
Liczba stron: 464
Data wydania: 27 czerwca 2012
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
__________
Pozdrawiam,
Ruczek
___
* Lauren Kate, Uniesienie , Wydawnictwo MAG, Warszawa 2012, str. 61

14 komentarzy:

  1. Zabieram się za poszukiwania Upadłych! ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja cały czas poszukuję pierwszej części, tyle dobrego się już nasłuchałam.. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. na całą serię mam ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zacząć czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że rzadko czytam tego typu książki- ale na tą serię mam wielką ochotę. Coś mnie strasznie do niej przyciąga:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedyna, która została mi do przeczytania w tej serii, czekam do września, może będzie już w szkolnej bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu. Do wygrania powieść naszej rodzimej autorki o temacie, który chyba wszystkich nas się tyczy - "Blogostan"
    Szczegóły: http://zlodziejkaksiazek.blogspot.com/2012/07/konkurs-czym-jest-dla-ciebie-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, ale to już wiesz - ale na pewno to nadrobię, bo jestem bardzo ciekawa tych pozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpuściłam sobie tę serię po lekturze dwóch tomów i nie zamierzałam czytać ich więcej, jednak ostatnio naszła mnie ochota na zapoznanie się z kontynuacją, dawno nie czytałam typowych paranormali :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham Upadłych bardzo! <3 Kilka dni temu przeczytałam Namiętność i czekam aż dotrze do mnie Uniesienie bo już doczekać się nie mogę jak zakończy się ich historia :D Fajnie, ze Tobie się podobała - mam nadzieję że mi też będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo żałuję, że nie odkryłam tej pozycji wcześniej. Choć początkowo nie byłam do tej serii przekonana, teraz wiem, że niewątpliwie to coś dla mnie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Po tym jak się zawiodłam na "Upadłych" nie czytam dalej tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam pierwszą część i staram się zdobyć drugą. Mi się ta seria spodobała. Nie mogę się doczekać kolejnego spotkania z bohaterami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę kiedyś przeczytać tę serię, piękne okładki, chyba niezła historia. Bo potem się zestarzeje i już będę niegodna czytania tego typu książek ^^

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)