Obserwuj mnie na...

Żelazny Król - Julie Kagawa + przypomnienie o konkursie! :)



By  Ruczek     17:52  
Julie Kagawa już jako dziecko mnóstwo czytała. Nie przeszkadzały jej w tym nawet lekcje i zdenerwowanie nauczycieli. Później postanowiła nadal oddawać się swojej miłości do książek, pracując w księgarni i nadal nałogowo czytając. W końcu dała upust swojej pasji pisząc "Żelaznego Króla", który był połączeniem jej ukochanych baśni. 

Meghan Chase to szesnastoletnia dziewczyna, która wiedzie spokojne życie mieszkając na odludziu i tak już małego miasteczka. Mieszka razem z mamą, ojczymem i malutkim braciszkiem. Nie ma żadnych przyjaciół, poza Robbiem. W dniu jej urodzin zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Po przyjściu ze szkoły dostrzega leżącą na podłodze mamę, która jest ranna. Luke, ojczym Meghan, postanawia zabrać ją do szpitala. Zaraz po tym jak zostaje sama z bratem w domu, zauważa jego dość dziwne zachowanie. Jednak dziewczyna w ogóle nie spodziewa się tego, co zostanie jej ujawnione - jej brat nie jest jej bratem, a odmieńcem. Ktoś go porwał do krainy Nigdynigdy, pozostawiając dla niepoznaki tego stwora. Poza tym jej przyjaciel także nie jest człowiekiem. Meghan musi dość szybko poradzić sobie z tą wiedzą i wyruszyć na poszukiwanie Ethana, jej braciszka. Jednak najgorsze ma dopiero nadejść.

W magicznej krainie rządzą całkowicie inne prawa niż w świecie, jaki główna bohaterka znała dotychczas. Dziewczyna musi szybko ich się nauczyć, aby nie dostarczyć sobie więcej kłopotów niż ma obecnie. Wyrusza ona razem z Pukiem, gdyż tak w rzeczywistości nazywa się jej przyjaciel Robbie, na dwór króla elfów, w celu zdobycia niezbędnych informacji. Jednak nie myślcie, że te elfy są takie, jak dotąd znaliście. Owszem, są one równie piękne, jednak w takim samym stopniu przerażające.

Autorka połączyła elementy ze swoich ulubionych baśni. Stworzyła elfy takimi, jakie według niej być powinny. Wykreowała niezwykła krainę tuż obok świata, jaki jest nam znany, która jest pełna istot wcześniej zamieszkującą tylko ludzką wyobraźnię. Nigdynigdy jest równie piękna i przerażająca jak zamieszkujące ją istoty. Dwory Letni i Zimowy, rządzone przez elfy, stale walczą o zdobycie dominacji nad tą niezwykła krainą. Jednak nawet na dworach są intrygi i knowania, tworzące odrębne obozy.

Co do samych bohaterów to pisarka zadbała o nich z należytą uwagą. Meghan może i z początku jest zwykłą nastolatką, jednak zrobi wszystko, aby uratować brata. Nie obchodzi jej to, czego w międzyczasie o sobie się dowiaduje, dopóki jej brat nie będzie bezpieczny. Puk jest znanym niektórym Robbiem Koleżką ze świata "Snu nocy letniej" W. Szekspira. Jest on istnym psotnikiem aczkolwiek dobrym przyjacielem. Mamy też kota Grimalkina, który uwielbia "rozdawać i zbierać" przysługi, no i Asha, zimowego księcia, dla którego honor i dane słowo są najważniejsze.

"Żelazny Król" jest powieścią lekką i przyjemną. Czyta się ją bardzo szybko a przedstawiony świat i postaci zachwycają lub budzą lęk. Polecam ją miłośnikom paranormali, a także osobom, które chciałyby zobaczyć baśnie ich dzieciństwa przywrócone do życia. Pierwszy tom "Żelaznego Dworu" zabierze Was w niezwykłą podróż, pełną niebezpieczeństw, przerażającego piękna, wytworów wyobraźni stających się rzeczywistością i... miłości. Przekonajcie się jakie przygody czekają na Meghan i jej towarzyszy. Zapewniam, że po przeczytaniu tej książki pomyślicie dwa razy zanim komuś podziękujecie ;)

"Uniósł dłoń i odgarnął mi z twarzy kosmyk włosów. Dreszcz przeszedł mnie od czubka głowy aż po palce u stóp. Kiedy się nachylił, jego zimny oddech połaskotał mi ucho.
- Zabiję cię - wyszeptał i odszedł, by dołączyć przy stole do swoich braci."
__________
Tytuł: Żelazny Król
Autor: Julie Kagawa
Seria: Żelazny Dwór tom #1
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 352
Data wydania: 2011
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
__________
Pozdrawiam,
Ruczek.
____
* Cytat - Julie Kagawa Żelazny Król, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2011, str. 175


~ * ~ * ~  * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

Chciałabym przypomnieć Wam także o moim konkursie, który trwa do 31 sierpnia! Wiem, że nie zostało już dużo czasu, ale może jeszcze znajdzie się ktoś chętny i uda mu się ponieść wyobraźni przygotowując swoją "zapłatę" za książkę ;)

---> KLIK <---

~ * ~ * ~  * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

27 komentarzy:

  1. Mam ostatnio wielką ochotę na te książkę;)
    Jeśli jest na prawdę taka ciekawa, to muszę jak najprędzej przeczytać;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz ;D Ja już nie mogę doczekać się aż dostanę w swoje łapki "Żelazną córkę" :D Będzie się działo...

      Usuń
  2. kolejna seria, którą mam na oku
    i jak zawsze mam ten sam problem - kolejna książka, którą chciałabym przeczytać, ale nie wiem, kiedy będzie mi to dane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam ;) Mam wiele takich pozycji, które chciałabym przeczytać i również nie wiem kiedy nadarzy się taka możliwość...

      Usuń
  3. Myślę, że poradziłabym sobie z tą książką, jednak mam dosyć pozycji o nastolatkach... Chyba potrzebuję czegoś doroślejszego w końcu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Jak ja za dużo czytam takich pozycji to również tak mam :) Wtedy przerzucam się na coś innego, ale zawsze w końcu wracam ;)

      Usuń
  4. Świetna recenzja. :3 Zgrabnie opisałaś to, a że sama książkę czytałam, to mogę się tylko zgodzić. :D Jednak polecam poczekanie z kolejną częścią, chociaż to trudne, ale jak pomyśleć, że o kolejnej ani słychu ani widu, to się smutno robi. :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekać? A dlaczego? Właśnie okropnie trudne i nie wiem czy dam radę :D
      Między wydaniem I a II tomu jest rok czasu, zatem może i kolejna część zostanie też wydana w takim odstępie czasowym? Szkoda, ale trzeba będzie czekać :(

      Usuń
  5. Dzięki za przypomnienie. Gdy ogłaszałaś konkurs nie miałam dostępu do Internetu, jutro na pewno coś skrobnę ;-)
    Co do książki to mam wrażenie że to tym razem nie moja bajka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę i już nie mogę doczekać się Twojej pracy zgłoszeniowej! :)
      Rozumiem, każdy ma inny gust, ale gdybyś zmieniła zdanie to zachęcam ;)

      Usuń
  6. Jedna z moich (chociaż młodzieżowych) to i tak ulubionych serii :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest na najlepszej drodze, aby do ulubionych dołączyć ;) Chociaż muszę przyznać, że bardzo malutko jej do tego brakuje ;D Drugi tom zapewne już do tego doprowadzi...

      Usuń
  7. Kocham, kocham, kocham! Jest taka bajkowa, magiczna, fenomenalna! A druga część jest jeszcze lepsza! Ash <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram, popieram i popieram! :D Cieszę się, że druga jest jeszcze lepsza, gdyż "Zimowe przejście" pozostawiło mój apetyt niezaspokojony :D
      Mhmm... Ash! Uwielbiam go! <3

      Usuń
  8. Uwielbiam takie magiczne, baśniowe klimaty. Książka zbiera same pozytywne recenzje, więc koniecznie muszę się z nią zapoznać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Potrafi wciągnąć :)

      Usuń
  9. Może przeczytam. Mam i nie mam chęci. Jeszcze zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo miałam podobnie, ale przeważyły chęci przeczytania i nie żałuję! :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Musisz :D Książka jest naprawdę magiczna :)

      Usuń
  11. Wszyscy wychwalają. Koniecznie chcę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dzięki temu po nią sięgnęłam i to była świetna decyzja! :D Teraz chcę kolejnych części ;D

      Usuń
  12. Książka ogromnie mi się spodobała i chciałabym jak najszybciej przeczytać drugi tom. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo :) Ale polecam jeszcze przeczytanie "Zimowego przejścia", które jest do znalezienia na internecie ;) Taki dodatek pomiędzy I a II tomem :)

      Usuń
  13. Powieść naprawdę bardzo mi się podobała :) Szkoda, że tom drugi nie utrzymał już tego poziomu (przynajmniej dla mnie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jego lektura jeszcze przede mną, zatem zobaczymy jakie na mnie wywrze wrażenie ;) Aczkolwiek doczekać się już nie mogę! :D

      Usuń
  14. Bardzo lubię elfy i historie o nich, ale chyba mam już za dużo napoczętych serii o nich, żeby zaczynać nową. Tak czy siak będę o niej pamiętać, gdy skończę czytać tamte, bo wątpię, żeby elfy mi się kiedyś znudziły ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)