Obserwuj mnie na...

Córka dymu i kości - Laini Taylor



By  Ruczek     16:39  


Laini Taylor pisze książki czerpiąc z mitologii i własnej wyobraźni. W jej powieściach świat rzeczywisty i magiczny przenikają się i współistnieją na równych prawach. Jej książki głównie skierowane są dla młodzieży, jednak jak sama twierdzi, mogą je czytać także dorośli. "Córka dymu i kości" jest pierwszym tomem niesamowitego cyklu.

Karou wiedzie dość niezwykłe życie. Uczy się w liceum, jak zwykła nastolatka, jednak od czasu do czasu wyrusza na misje do równych zakątków świata. Paryż, Sankt Petersburg, Sajgon, Kanada, San Francisco. Wyruszała tam, gdzie jej opiekun każe jej iść. Nic niezwykłego? A co jeśli powiem, że wybiera się w te wszystkie miejsca w jednym celu - aby zdobyć zęby? Robi się ciekawiej? Otóż jeszcze na dokładkę dorzucę, że wcale nie musi korzystać z samolotów ani innych środków transportu, a jedynie przechodzi przez drzwi w sklepie wspomnianego już opiekuna, Brimstone'a, który jest chimerą. Łączy on w sobie baranie rogi, lwie nogi, stopy raptora (dinozaura), owczy nos i gadzie oczy. Jest postacią dość niezwykłą i kimś na wzór ojca dla głównej bohaterki. W jej świece występuje także Issa - pól kobieta, pół żmija. Twiga z szyją żyrafy i Yasri - kobieta z papuzim dziobem i ludzkimi oczami. Są dla niej jedyną rodziną jaką ma. Brzmi wystarczająco ciekawie? ;) To zapraszam do dalszej lektury...

W pewnym momencie jej życie zaczyna się komplikować. Brimstone coraz częściej wysyła ją na misje, jej ludzka przyjaciółka, Zuzanna, ma dość sekretów Karou i dziewczyny powoli zaczynają się od siebie oddalać. Dodatkowo, podczas jednej wyprawy po zęby napada na nią anioł. A później, kiedy Karou, korzystając z okazji, zagląda za jedyne drzwi w sklepie, gdzie zawsze miała wzbroniony wstęp, zostaje bezceremonialnie z niego wyrzucona przez swojego opiekuna i przejście do jej dawnego domu pozostaje już dla niej zamknięte. Zostaje sama w ludzkim świecie, pozbawiona możliwości kontaktu z najbliższymi jej dotąd istotami. Co zrobi w związku z tym? Czy uda się jej ponownie odwiedzić "ojca"? Co kryło się za drzwiami, że jej wizyta tam spotkała się z tak gwałtowną reakcją? I jak, na domiar złego, poradzi sobie z aniołem, który odnalazł jej miejsce pobytu? Aby znaleźć odpowiedzi na te i jeszcze więcej pytań, musicie sięgnąć po "Córkę dymu i kości".

Karou jest postacią niesamowitą. Nie chodzi tylko o otoczenie i istoty, w towarzystwie których się obraca, ale także o jej postawę i jak sobie radzi z wszystkimi przeciwnościami losu. Na pewno na uwagę zasługują jej niebieskie włosy i wytatuowane na wnętrzach dłoni oczy, jednak, o wiele bardziej warto zauważyć, że nie jest ona zagubioną dziewczyną, która tylko czeka na jakiegoś mężczyznę, który jej pomoże. Nie! Ona działa sama. Sama stacza walkę z handlarzami, którzy wcześniej odwiedzali sklep Brimstone'a, aby zdobyć od nich życzenia, będące zapłatą za przyniesione zęby. Dzięki tym życzeniom pragnie dotrzeć do swojej rodziny, z którą straciła kontakt. Tymczasem, na swojej drodze ponownie spotyka tamtego anioła, Akivę. Ale nie jest już taka bezsilna jak za pierwszym razem. Teraz jest przygotowana do walki z nim. Jednak, co jeśli on nie chce walczyć z nią, a na horyzoncie pojawia się widmo większej wojny, która trwa od wieków, a do jakiej ona będzie musiała się przygotować?

Pisarka stworzyła niesamowity świat i równie niesamowitych bohaterów. Karou ma swoje priorytety w życiu i nie zmienia ich, nawet jeśli los stawia na jej drodze kogoś, dla kogo jej serce szybciej bije. Nie jest to kolejna powieść, która uparcie podąża za wyznaczonymi schematami. Bohaterka podąża wyznaczoną sobie drogą, nawet jeśli jej serce bije w trochę odmiennym kierunku. Wielkie dzięki autorce, że nie stworzyła kolejnej bohaterki, która nie może zrobić kroku bez swojego ukochanego; która rozpływa się tylko nad nim i podąża za nim jak piesek. Nie. Karou taka nie jest i to mnie ogromnie cieszy. Na dodatkową uwagę zasługuje piękno Pragi, jakie ukazuje nam pisarka. Prowadzi nas ona małymi uliczkami, pokazuje ukryte miejsca, wydobywa urok nawet ze zwykłych krajobrazów. Klimat powieści jest wręcz magiczny.

"Córka dymu i kości" to powieść pełna przygód, odwagi i oddania. Jest także historią miłości trudnej i zakazanej. Laini Taylor przenosi nas w niesamowity świat, gdzie obok zwykłych ludzi żyją niezwykłe istoty, posiadające jakże ludzkie uczucia. Autorka czaruje językiem wyobraźnię czytelnika i nie pozwala odłożyć książki na bok, dopóki umysł nie zakoduje ostatniego słowa, ostatniego znaku. A i tak później pragnie wchłonąć jeszcze więcej. Książkę polecam... wszystkim! Bez wyjątku. Dajcie porwać się tej niesamowitej historii, która obudzi Waszą wyobraźnię i zafunduje Wam przygodę zapierającą dech w piersiach. Odkryjcie tajemnice, które mogą kosztować kogoś życie. POLECAM!

"Wiatr wpadł przez drzwi, którymi była Karou, wracał do domu, a Karou była tym wiatrem. Była wszystkim: drzwiami, wiatrem, domem.
Wpadła do swojego wnętrza i je wypełniła.
Wpuściła się do środka, a w środku było pełno.
Zamknęła się ponownie. Wiatr ucichł. Tak po prostu.


Była kompletna."*
__________
Tytuł: Córka dymu i kości
Autor: Laini Taylor
Seria: Córka dymu i kości #1
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 400
Data wydania: 18.01.2012
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
___________
Pozdrawiam,
Ruczek.
___
* Laini Taylor Córka dymu i kości, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2012, str. 296.

27 komentarzy:

  1. Leży u mnie na półce a ja wciąż odkładam zabranie się za nią. widzę że niesłusznie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro już czeka na półce to nie ma co tego przedłużać ;D
      Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. O ja. *.* Jakoś nie ciągnęło mnie szczególnie do tej książki, ale po Twojej recenzji baaardzo chcę ją przeczytać. *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jednak Cię do niej przekonałam :) Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  3. Czytałam, zachęcona podobnymi recenzjami i nie żałuję, że sięgnełam po tę pozycję, również mi się spodobała ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja też uległam wielu pochlebnym słowom i również nie żałuję :) Świetna książka!

      Usuń
  4. Czytałam i również tak jak i Tobie książka mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A i zapomniałam - w poniedziałek dostałam 4- :D Także ufff, zdane. Dziś byłam zanieść indeks i już wszystkie wpisy zdobyte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Fajnie, że mamy podobne zdanie, co do tej pozycji :)
      A z oceny już moją radość wyraziłam ;)

      Usuń
  6. dam się porwać, z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :D Nie ma co się jej opierać ;)

      Usuń
  7. W dziekanacie są największe urzędasy świata. Od 9 kawkę piją, dziekanat otwarty od 10 to nie przyjmą i koniec. :D Trzymam kciuki za Twoją walkę z nimi :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze :D Warto się z nią zapoznać :)

      Usuń
  9. Bardzo polubiłam świat przedstawiony przez autorkę i same postaci! Nie mogę się doczekać kontynuacji ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! W USA będzie już niedługo premiera II tomu, zatem mam nadzieję, że i u nas w miarę szybko się pojawi :) A okładka drugiej części jest równie niesamowita, jak pierwszej! :)

      Usuń
  10. Miałam w planach, jednak coś mnie od tej książki odpychało. Po przeczytaniu Twojej recenzji, "Córkę.." wpisuję na listę must have !
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że udało mi się Cię przekonać do tej książki :) Jest ona warta przeczytania i mam nadzieję, że Tobie też przypadnie do gustu :)

      Usuń
  11. Oj, kusisz! Ju od dawna mam ją na oku, ale teraz zacznę się za nią porządnie rozglądać;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już od dłuższego czasu zwlekałam z jej lekturą, ale jak tylko wzięłam ją w ręce to nie mogłam wypuścić ;)

      Usuń
  12. Mam książkę w planach. W blogosferze wszyscy wypowiadają się o niej w pochlebny sposób. Ty też kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Już z tyloma pochlebnymi recenzjami na jej temat się spotkałam, że w końcu i ja jej uległam. Było warto! :)

      Usuń
  13. O i kolejna recenzja pełna superlatyw :-)
    Bardzo chcę tę książkę przeczytać. Miło wiedzieć, że stworzono coś wreszcie dla młodzieży, gdzie bohaterowie mają charakter i zasady. No i bardzo lubię takie klimatyczne powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam. Ta pozycja na pewno wyróżnia się spośród innych :)

      Usuń
  14. Jak najbardziej popieram :D Mam identyczne zdanie jak Ty na temat tej książki :D Z niecierpliwością czekam na kolejny tom tej wspaniałej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O proszę, jak pozytywnie. Muszę przyznać, że do tej pory czytałam same negatywne recenzje na temat tej książki. Być może kiedyś się na nią skuszę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)