Obserwuj mnie na...

Atlas Chmur - David Mitchell ZAPOWIEDŹ



By  Ruczek     17:12  
Nominowany do Bookera Atlas Chmur – w Uczcie Wyobraźni

Nominowany do Nagrody Bookera bestseller Atlas Chmur Davida Mitchella to również jedna ze Stu Książek Dekady według wpływowych brytyjskich krytyków literackich Richarda Madeleya i Judy Finnigan. 

Atlas chmur podejmuje uniwersalną i ogólnoludzką kwestię poczucia tożsamości. Zasadniczym tematem książki jest postępowanie człowieka znajdującego się w opresji, jego zmagania z wyobcowaniem, ograniczeniem i terrorem. Mitchell potwierdza swoje upodobanie do zagadek, gier literackich w stylu Nabokowa, a także do filozoficzno-naukowych spekulacji godnych Umberto Eco, Haruki Murakamiego i Philipa K. Dicka.

Pasażer statku, z utęsknieniem wyglądający końca podróży przez Pacyfik w 1850 roku; wydziedziczony kompozytor, usiłujący oszustwem zarobić na chleb w Belgii lat międzywojennych; dziennikarka-idealistka w Kalifornii rządzonej przez gubernatora Reagana; wydawca książek, uciekający przed gangsterami, którym jest winien pieniądze; genetycznie modyfikowana usługująca z restauracji, w oczekiwaniu na wykonanie wyroku śmierci; i Zachariasz, chłopak z wysp Pacyfiku, który przygląda się, jak dogasa światło nauki i cywilizacji – narratorzy Atlasu Chmur słyszą nawzajem swoje echa poprzez meandry dziejów, co odmienia ich los zarówno w błahym, jak i w doniosłym wymiarze.

Atlas chmur trafi jednocześnie do wszystkich największych księgarni w Polsce 7 listopada 2012. Wraz z papierowym wydaniem do sprzedaży wejdzie ebook i audiobook.

Więcej informacji w Wydawnictwie Mag.
Tytuł: Atlas Chmur 
Seria: Uczta Wyobraźni
Autor: David Mitchell
ISBN: 978-83-7480-274-1
Tłumaczenie: Justyna Gardzińska
Redakcja: Joanna Figlewska
Oprawa: twarda
Format: 135x202
Liczba stron: 544
Rok wydania: 7 listopada 2012
Cena detaliczna: 45,00

"Wczoraj moje życie podążało w jednym kierunku. Dzisiaj obrało inny kurs. Nigdy nie przyszło ci do głowy, że wszechświat jest twoim wrogiem?
Lęk…wiara…miłość.
Od nich zależy nasze życie. Siły, które zrodziły się na długo przed nami i będą trwać, kiedy odejdziemy.
Śmierć. Życie. Narodziny. Nasze życie nie należy do nas."

Teraz na jego podstawie powstał głośny film, w którym kreacje stworzyła plejada gwiazd.

Atlas Chmur to imponująca rozmachem (ponad 100 milionów dolarów budżetu, gigantyczne plany zdjęciowe na Balearach, w Edynburgu i Berlinie) ekranizacja, której podjęli się mistrzowie współczesnego kina – Tom Tykwer oraz Andy i Lana Wachowski, twórcy "Matrixa" - łączy europejską wrażliwość w ukazywaniu zmagań jednostki z niezgłębioną zagadką losu i życia we wszechświecie z hollywoodzką sprawnością, najnowocześniejszymi efektami specjalnymi oraz przełomowymi, godnymi Oscara, osiągnięciami w charakteryzacji czołowych gwiazd współczesnego kina.
W obsadzie laureaci Oscarów – Tom Hanks, Halle Berry, Jim Broadbent i Susan Sarandon, a także największe aktorskie sławy Europy – Hugh Grant, Jim Sturgess, Ben Wishaw. Każda z gwiazd występuje w filmie w kilku nierozpoznawalnych na pierwszy rzut oka wcieleniach, dając popis wirtuozerskiej gry i ironicznego dystansu do swojego dotychczasowego wizerunku. 
PREMIERA filmu przełożona na 23 listopada!


Jesteście zainteresowani? Bardziej książką czy filmem? A może jednym i drugim? Dajcie mi znać! :)

Pozdrawiam,
Ruczek.

16 komentarzy:

  1. sama nie wiem
    o książce pierwsze słyszę
    filmu nigdy nie widziałam
    ale zwrócę na obie pozycje uwagę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmu nie mogłaś widzieć, gdyż dopiero będzie on miała swoją premierę 23 listopada ;)

      Usuń
    2. O kurde :D Faktycznie :D
      Widać coś za szybko czytałam :/ Czasem tak mam. Rozkojarzona na maksa... :/ Niby czytam a nic z tego do mnie nie dociera :/
      Wybacz :/

      Usuń
    3. Nic nie szkodzi :) Sama tak czasami mam, więc świetnie Cię rozumiem ;)

      Usuń
  2. Ja jestem zainteresowana przede wszystkim książką, a jak mi się spodoba to pewnie film również obejrzę, ale to już dopiero jak wyjdzie na dvd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak ja ;) Chyba że książkę przeczytam jak jeszcze w kinach film będą grali, a ona bardzo mi się spodoba ;D No ale zobaczymy...

      Usuń
  3. I książkę, i film mam w planach:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakieś dwa tygodnie temu byłam ze szkołą w kinie na "Bitwie pod Wiedniem". Jestem zadowolona z tego, że straciłam życie na ten film tylko i wyłącznie dlatego, że dane mi było obejrzeć zwiastun "Atlasu chmur". Zakochałam się od razu i ze zniecierpliwieniem oczekuję premiery książki i filmu :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ^^ Przynjmniej był jakiś plus tego wyjazdu :D

      Usuń
  5. Ciekawi mnie ten szał na tą książkę, ale nie śpieszmy mi się z zapoznaniem. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, szał na tę książkę jest zastanawiający... Dlatego też sama chciałabym sprawdzić o co tyle szumu ;)

      Usuń
  6. Jak tak paczę, ileż to osób o niej pisze, to nie ma bata - muszę po nią sięgnąć i już, a film obejrzeć tuż potem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwiastun mnie zauroczył. Oczywiście najpierw chciałabym przeczytać książkę, a później sięgnąć po ekranizację, ale zobaczymy jak to wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również jestem zaintrygowana zwiastunem :) Zapowiada się super. Szkoda tylko, że pewnie najpierw zobaczę film, a dopiero potem przeczytam książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety, raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. O książce nigdy wcześniej nie słyszałam. Dopiero wraz z promocja filmu zwróciłam na nią uwagę. Chcę i przeczytać powieść i oglądnąć film. W tej kolejności :D

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)