Obserwuj mnie na...

Bogowie muszą być szaleni - Aneta Jadowska



By  Ruczek     17:43  
Aneta Jadowska nie znosi nudy i bezczynności. Uważa, że skoro spełnia swoje dziecięce marzenie o pisaniu powieści, to nie powinna się ograniczać i dlatego postanowiła stworzyć sześciotomową serię, a zaraz po jej skończeniu bierze się za obmyślanie kolejnych powieści. Uwielbia czytać, oglądać seriale kryminalne i słuchać rockowej muzyki. Oficjalna strona autorki --> TUTAJ.

I oto przedstawiam Wam kontynuację niesamowitego "Złodzieja dusz". Dora Wilk znowu w akcji, razem ze swoimi przystojnymi przyjaciółmi - diabłem Myronem i aniołem Joshuą. Po pokonaniu złego maga, który kradł innym istotom dusze i ich energię, wspaniała trójka zamieszkała razem w Thornie, magicznym mieście będącym alternatywnym Toruniem. Założyli własny biznes detektywistyczny, który prosperuje wystarczająco dobrze, aby wystarczyło im na podstawowe wydatki. Jednak spokój nie mógł trwać zbyt długo - ktoś pragnie zemścić się na naszym aniele, a w tym samym czasie okazuje się, że bogowie postanowili "zagrać w kości", jako pionki wykorzystując członków Trójprzymierza. Czy Dora ochroni przyjaciela? Czy zdoła pomieszać szyki bogom, którzy postanowili zabawić się kosztem jej znajomych? Czy samej uda się jej zachować życie i uchronić od śmierci najbliższych? Oraz czy w końcu znajdzie w swoim świecie miejsce na miłość? Do kogo? 

Autorka po raz kolejny oczarowała nas stworzonym światem, jego prawami i bohaterami. Dość frywolna główna bohaterka nie pozwala czytelnikowi się nudzić. W jej otoczeniu stale coś się dzieje, nie są to jednak zdarzenia, jakich może doświadczyć zwykły śmiertelnik. Nasza wiedźma nie mieści się w żadnych standardach, nawet tych magicznych. Jest fenomenem sama w sobie i zapewne jeszcze wiele o niej nie wiemy, jak i ona sama. Po raz kolejny widzimy, jak wiele potrafi ona poświęcić dla dobra własnych przyjaciół. W sytuacjach krytycznych nie myśli o sobie, a właśnie o swoich najbliższych. Chociaż dość długo czuła się samotna, odkrywa, że już od jakiegoś czasu samotna nie jest. Jedynie ostrożność, czy wręcz strach, przed jakimkolwiek angażowaniem się, uniemożliwiła jej dostrzeżenie tego.

Język powieści jest prosty i przyjemny, ale także dość luźny i momentami wulgarny. Dialogi są lekkie i naturalne. W tym tomie również nie brakuje luźnych żartów erotycznych, czy też rozmów i zdarzeń o takim zabarwieniu. Przez wzgląd na to, książka jest przeznaczona dla pełnoletnich czytelników. Aczkolwiek cała ta otoczka nie jest przesadna, a wręcz idealnie wpasowana w naturę i charaktery naszych bohaterów oraz otaczającego ich świata. 

Akcja powieści jest od samego początku wciągająca i nieprzewidywalna, jak sama Dora. Fabuła książki nie raz zaskakuje i wytrąca czytelnika z równowagi. Nie jest to tkliwa i romantyczna opowieść o miłości z wątkiem paranormalnym w tle. Tutaj przeważa dynamiczna akcja, intrygi, walki i niebezpieczeństwa czające się na każdym kroku. 

"Bogowie muszą być szaleni" jest niesamowitą książką, pełną dobrego humoru, ciekawej akcji i nietuzinkowych bohaterów. To, że akcja ma miejsce w Polsce dodatkowo dodaje jej smaku, szczególnie, że książka jest naprawdę niesamowita! Aż cieszy fakt, że są jeszcze polscy autorzy, którzy potrafią pisać. Sięgnijcie po książkę i poznajcie dalsze przygody niesamowitego trio. Kto tym razem stanowi zagrożenie? Jak potoczą się losy wiedźmy, diabła i anioła? Co Dorę połączy z wampirami i wilkołakami? No i kto widnieje w odmętach drzewa genealogicznego naszej ukochanej Jady? Cóż, sami musicie to sprawdzić, a ja tylko z całego serwa Was do tego zachęcam! 

"Oddychaj, myślałam, oddychaj, nie możesz go znokautować tylko dlatego, że jest idiotą. Właściwie mogłam, ale gdybym miała robić to każdemu napotkanemu idiocie, moja droga usłana byłaby ciałami."*
__________
Tytuł: Bogowie muszą być szaleni
Autor: Aneta Jadowska
Seria: Seria o Dorze Wilk tom #2
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 464
Data wydania: 9 stycznia 2013
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
___________
Pozdrawiam,
Ruczek.
___
* Aneta Jadowska Bogowie muszą być szaleni, Wydawnictwo Fabryka Słów, Lublin 2013. 

22 komentarze:

  1. Świetna recenzja świetnej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I popieram - tę część o świetności książki :D

      Usuń
  2. ostatnio wiele czytam o tej powieści, jednak jeszcze nie jestem pewna czy po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, ale jeśli już się zdecydujesz to zacznij od "Złodzieja dusz" :)

      Usuń
  3. Ale mnie wszyscy intrygujecie z tym, że ta książka jest taka fajna. Nie wierzęę... Muszę kiedyś się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Jednak lepiej zacznij od tomu pierwszego - "Złodzieja dusz". Zakładam, że go nie czytałaś skoro NIE WIERZYSZ w "fajność" tego tomu ;D

      Usuń
  4. Jeszcze nie zapoznałam się z pierwszym tomem, ale z chęcią to zrobię. Zaintrygowałaś mnie recenzją, więc zacznę polować na część pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się zainteresować tą autorką, bo bardzo pozytywne opinie o jej książkach czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo! Z pewnością. Czas poczytać coś porządnego polskich autorów. Mam nadzieję, że dorwę w bibliotece pierwszy tom, Twoja recenzja uwidacznia, że w tej książce są fajni bohaterowie^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Dawno nie czytałam tak dobrej książki polskiego autora ;) Zatem biegnij do biblioteki i trzymam kciuki, za to, aby udało Ci się go znaleźć! :)

      Usuń
  7. jeju, normalnie chcę ją coraz bardziej przeczytać, tak mnie wszyscy kusicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak książka dobra, to i jest czym kusić :D

      Usuń
  8. Mam zaszczyt poinformować, że Wasz blog otrzymał wyróżnienie Versatile Blogger!
    http://beauty-little-moment.blogspot.com/2013/01/versatile-blogger-wyroznienie-ja-tez.html

    OdpowiedzUsuń
  9. I jeszcze jedna przekonująca recenzja,jak tu być obojętnym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie da się :D Musisz się skusić... ;)

      Usuń
  10. Na pewno wezmę się za tą serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo ostatnio o tej książce. Kiedyś i przyjdzie i moja kolej na jej przeczytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że wszyscy jesteśmy co do niej zgodni. Mogłabym się podpisać pod Twoim postem, poza tym świetna recenzja.

    Zainteresowało mnie w Twojej recenzji użycie wielkiej litery w słowie Czytelnik. Nie bardzo wiem czym jest ono uzasadnione, szacunkiem do każdego czytającego książki? Pytam z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że się zgadzamy :)

      Co do wielkiej litery, to, szczerze, nawet nie zauważyłam, że jej użyłam. Może przy pisaniu tego słowa odruchowo pomyślałam o czytelnikach mojego bloga i wyszło, jak wyszło :) Ale już poprawiłam, bo jednak użycie nieuzasadnione ;) Dziękuję za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
  13. Wszyscy, absolutnie z każdej strony, atakują mnie tą książką. Jak ja sama biedna mam się przed nią schronić?

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż się boję pomyśleć co też autorka zgotuje nie tylko swoim bohaterom, ale i nam czytelnikom, w kolejnym tomie :D Już nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)