Obserwuj mnie na...

Zew księżyca - Patricia Briggs



By  Ruczek     21:52  

"KOCHAJ SWOICH WROGÓW, powiada Pismo. Moja zastępcza matka zwykła dodawać: "Lub co najmniej bądź dla nich uprzejma"."*

Patricia Briggs jest znana przede wszystkim dzięki serii urban fantasy o przygodach Mercedes Thompson. Chociaż jej debiutancka powieść nie została zbyt dobrze przyjęta, to nie poddała się ona od razu. Jej kolejne książki odnosiły coraz większe sukcesy, zarówno wśród czytelników, jak i krytyków. Jednak to właśnie pierwszy tom o przygodach Mercy dostał się na listę "USA Today", a drugi na listę bestsellerów "New York Timesa". Trzeci natomiast zdobył już jej szczyt. 

Mercedes Thompson jest mechanikiem i zmiennokształtną, przybierającą postać kojota. Żyje w małym miasteczku, w pobliżu miejscowej watahy wilkołaków. Wiedzie dość spokojne życie dopóki nie przyjmuje u siebie do pracy nowo zmienionego wilkołaka, który w dodatku jest spoza miasta i nie należy do żadnej watahy. Wie, że od razu powinna zgłosić go Adamowi, Alfie tutejszej sfory, jednak postanawia zrobić to później. Cóż, dzięki temu wpakuje się w tarapaty i to dość poważne. Kto przemienia przypadkowych ludzi w wilkołaki i nie tłumaczy im nic na temat nowego "stanu" w jakim się znaleźli? Czy opracowanie leków na "wilkołactwo" jest możliwe? Kto odważy się napaść na alfę w jego własnym domu? Jaka będzie w tym wszystkim rola Mercy? 

Serię o Mercedes Thompson zaczęłam od czytania tomu piątego, "Zrodzony ze srebra" (recenzja) i spodobał mi się on na tyle, aby chcieć poznać jak nasza bohaterka dotarła do tego momentu w swoim życiu. Dlatego też z niecierpliwością oczekiwałam otrzymania pierwszego tomu serii, a kiedy już zaczęłam czytać, książka pochłonęła mnie bez reszty. W sumie niczego innego się nie spodziewałam :) 

Autorka ma przyjemny styl pisania, o czym zdążyłam się przekonać w trakcie poprzedniej lektury. Świetne dialogi, ciekawi bohaterowie, przedstawiony świat i prawa w nim rządzące - wszystko dopracowane jak najlepiej. Główna bohaterka jest silną kobietą, która twardo stąpa po ziemi i nie boi się ciężkiej pracy. Wie czego chce i potrafi walczyć w imię własnych zasad. Nie daje się całkowicie zdominować otaczającym ją mężczyznom, choć w przypadku wilkołaków nie jest to łatwe. Jeśli wpakuje się w kłopoty, sama próbuje się z nich wydostać, a nie biegnie po pomoc. Dość często sama nawet rusza z odsieczą, nie bacząc na to, iż może coś jej się stać. Uwielbiam takie postaci kobiece z charakterem :)

Fabuła jest wciągająca od samego początku. Czytelnik od razu zostaje wrzucony na głęboką wodę i bohaterka stopniowo, wraz z naszym poznawaniem świata, tłumaczy, jak znalazła się w tym miejscu, w którym ją poznajemy. Nie ma wprowadzenia, tylko od razu trafiamy do warsztatu, w trakcie jej pracy i jeśli kogoś spotka, czy wspomni, to przy okazji dowiadujemy się, jak daną osobę poznała i jaką rolę ona odgrywa w jej życiu. Wszystkiego dowiadujemy się na bieżąco i lepiej to przypisujemy do danego bohatera. 

Pierwszoosobowa narracja daje nam wgląd w myśli głównej bohaterki, które nie są ani trochę nudne. Tam gdzie trzeba, rzeczowo wszystko tłumaczy, a jeśli trzeba to uraczy nas żartem. Nie jest nudna i denerwująca, jak wiele postaci z podobnych książek; ciekawie i stopniowo zaznajamia nas ze swoim światem i życiem. Autorka się postarała i wyszło jej to świetnie! Ja z niecierpliwością będę oczekiwać zdobycia drugiego tomu, a wszystkim, którzy jeszcze nie zaczęli przygody z Mercedes Thompson zachęcam do sięgnięcia po "Zew księżyca". Warto! :)

"Tańcz, kiedy śpiewa księżyc, i nie płacz z powodu kłopotów, które jeszcze nie nadeszły."**
_________
Tytuł: Zew księżyca
Autor: Patricia Briggs
Seria: Seria o Mercedes Thompson tom #1
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 424
Data wydania: 2010
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
__________
Pozdrawiam,
Ruczek
___
* Patricia Briggs Zew księżyca, Fabryka Słów, Lublin 2010, wydanie II, str. 33
** Tamże, str. 159

19 komentarzy:

  1. Książkę mam w planach na ten miesiąc. Ciekawe czy uda mi się je zrealizować, czuje się zachęcona Twoją recenzją :)

    ps. wkradła się mała literówka w zdaniu: ... bohaterka dotarła do tego momentu w sowim życiu/zamiast swoim życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i trzymam kciuki za realizację planów ;)

      Dziękuję! Już poprawiłam :))

      Usuń
  2. Mam serię przed soba i koniecznie musze się w pierwszy tom zaopatrzyć w najbliższym czasie - wydaje mi się, że autorka tematyką idealne trafia w moje upodobania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że tak dobrze ją oceniłaś! Jestem przed jej kupnem, właściwie od razu całej serii, bo mam okazję dostać taniej, ale czekałam na recenzję, żeby sprawdzić, czy warto :) No i mnie przekonałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach całą serię. Kiedyś pierwszy tom chyba wpadł mi w oko w bibliotece, dlatego za jakiś czas rozejrzę się tam za nim. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że książka jest na mojej półce, zabiorę się za nią jak tylko zbiorę całą kolekcję :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Po Twojej recenzji, nie mogę się doczekać, by po nią sięgnąć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zauważyłam wcześniej tej książki. Ciekawie o niej napisałaś więc będę ją miała na oku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczęłam ją czytać ze dwa lata temu, ale jakoś nie bardzo mi się spodobała i odłożyłam ją na lepsze czasy. Teraz coś mi się wydaje, że nie najlepiej zrobiłam. Jak będę miała trochę wolnego czasu, spróbuję jeszcze raz, bo to jest już któraś pozytywna recenzja tej książki, którą czytam i chyba warto dać jej drugą szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pora chyba odurzyć tę serię, bo już naprawdę długo stoi na mojej półce, a ja ją jedynie przekładam z miejsca na miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Mercy, z wywieszonym językiem czekam na kolejny tom, ale moje ukochana FS robi wszystko, żebym uschła z tęsknoty

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę zapoznać się z tą serią :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie mam specjalnej ochoty na rozpoczęcie przygody z tą serią. Może kiedyś, ale chwilowo podziękuję :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaczęłam od 5 tomu, więc chcę nadrobić i cieszę się, że warto. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tej książce. Jakoś umknęła mi w zapowiedziach, ale z chęcią bym przeczytała. Szkoda, że to kolejna seria, bo wiadomo, to są takie książkowe tasiemce :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Cóż mogę powiedzieć? Uwielbiam Mercy i serię o niej. Ona i ja miałyśmy chwilowy kryzys, gdy nie potrafiłyśmy się dogadać, ale to minęło i "Zrodzony ze srebra" podobał mi się jak dawniej. Z całą recenzją się zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi interesująco. Też lubię postacie z charakterkiem, nie ma nic gorszego niż nijakie postacie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam i bardzo mi się podobało! tylko ubolewam nad tym, że nie posiadam jeszcze kolejnych tomów...

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)