Obserwuj mnie na...

Dotyk Gwen Frost - Jennifer Estep



By  Ruczek     21:20  
"Nie mogłam zapomnieć, że to ja powinnam była tam leżeć w kałuży krwi."*

Jennifer Estep jest m.in. członkinią Amerykańskiego Związku Pisarzy Romansów oraz Amerykańskiego Związku Pisarzy Science Fiction i Fantasy. Jej powieści są pisane z myślą o młodych dorosłych i dorosłych. Nieustannie krąży po "ulicach wyobraźni w poszukiwaniu nowych pomysłów na powieści." Jej znane serie to "Akademia Mitu", "Zabójcy" i "Bigtime".

Gwen Frost jest Cyganką. Potrafi za pomocą dotyku odczytać wszystkie uczucia osób, które dotykały dany przedmiot. Ich myśli, uczucia, słowa. Wszytko, co była na tyle silne, aby zostawić na nim swój ślad. Kiedy po śmierci matki trafia do Akademii Mitu, uważa, że tam nie pasuje. Nie należy do żadnej z tamtejszych grup - Amazonek, Spartan, czy Walkirii. Jednak babcia zapewnia ją, że to teraz najlepsze wyjście. Dziewczyna czuje się zagubiona i nie wierzy we wszystkie mity o starożytnych wojownikach i ich potomkach, których rzekomo spotyka na korytarzach akademii. Jednak kiedy w szkole dochodzi do tragicznego morderstwa, ona jako jedyna zdaje się żałować ofiary. W związku z tym postanawia poznać szczegóły z nim związane. Jednak w tym przypadku jej dar nie działa, jak powinien. Dlaczego tak jest? Kto jest winien śmierci Jasmine? Czy wszystko jest takie, jakie się wydaje? Czy mity okażą się prawdą, a świat ponownie stanie przed widmem wojny z Lokim, mrocznym i potężnym nordyckim bogiem i jego żniwiarzami? Przekonajcie się, jaką rolę w tym wszystkim odegra Gwen.

"Przyszły mi do głowy obrazy, które przed chwilą widziałam, kobiety i bitwy staczane przez tysiąclecia. Czyżbym była częścią tego wszystkiego? Niemożliwe. Nie wydawało się to słuszne, a tym bardziej rzeczywiste."*

Autorka stworzyła ciekawy świat, pełen potomków bogów, magicznych artefaktów oraz mitów i legend, które okazują się być prawdą. Z jednej strony mamy typowych nastolatków, którzy chodzą na randki, piją, imprezują, z drugiej mamy potomków legendarnych wojowników, posiadających magiczne moce i żyjących w świecie magii, wojen i śmierci. Gwen początkowo ciężko się w tym odnaleźć, a tym bardziej w to uwierzyć. Jednak z czasem nie może już wypierać tego, że wszystkie mity okazują się być prawdą. 

Pisarka ukazuję nam normalną nastolatkę z problemami, która nie do końca wie, w co ma wierzyć. Nie tak dawno straciła matkę, następnie musiała zmienić szkołę, trafiła do miejsca gdzie nikogo nie zna i czuje, że tam nie pasuje. Z czasem okazuje się, że nie jest tam bez przyczyny. Ma do wykonania pewne zadanie, jednak sama sobie może nie poradzić. Pomoc przychodzi od osób, od których by się tego nie spodziewała. Początkowo udaje ona, że na niczym jej nie zależy i nie potrzebuje żadnych przyjaciół, jednak z czasem odczuwa brak osób, z którymi mogłaby porozmawiać. 

Książkę czyta się lekko i szybko. Jest ona pełna schematów i łatwych do przewidzenia rozwiązań, jednak stanowi przyjemną lekturę. Nie jest ona wymagająca, nie należy do literatury górnych lotów, ale świetnie sprawuje się jako tak zwany 'odmóżdżacz'. Potrafi wciągnąć do tego stopnia, że nim człowiek się obejrzy, następuje jej koniec. 

"Dotyk Gwen Frost" gwarantuje, czasami niezwykle potrzebne, chwile relaksu. Język powieści jest prosty. Autorka przytacza ciekawe mity i świetnie wplata je w wykreowaną rzeczywistość. Zawsze fascynowałam się mitologią, a postać Lokiego jest chyba jedną z najbardziej mnie interesujących, zatem nie widziałam innego wyjścia, jak tylko zapoznać się z tą książką. Od lektury starałam się nie oczekiwać wiele i dobrze na tym wyszłam. Nie zawiodłam się dzięki tamu, ale też nie zostałam w jakikolwiek sposób zaskoczona. Ot, typowe lekkie czytadło.

Książkę polecam przede wszystkim osobom niewymagającym, pragnącym odpocząć po ciężkim dniu, czy tygodniu. Otrzymacie nutkę tajemnic, magii i mitów, które zostały powołane do życia. Czyim sercem zawładnie przystojny Spartanin? Jakie tajemnice mogą skrywać dusze wojowników? Kto pragnie dopuścić do uwolnienia Lokiego? Poznajcie odpowiedzi na te i inne pytania oraz przekonajcie się, jakie tajemnice skrywa Akademia Mitu.

"Zadrżałam, bo byłam pewna, absolutnie pewna, że te oczy były prawdziwe. I należały do kogoś, kto mnie widział. Kto mnie nienawidził. Kto najbardziej ze wszystkiego pragnął mojej śmierci."*
__________
Tytuł: Dotyk Gwen Frost
Autor: Jennifer Estep
Seria: Akademia Mitu tom #1
Wydawnictwo: DREAMS
Liczba stron: 312
Data wydania: 2012
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
__________
Pozdrawiam,
Ruczek.
___
* Jennifer Estep Dotyk Gwen Frost. Akademia Mitu I, Wydawnictwo Dreams, Rzeszów 2012, str. 178
* Tamże,  str. 260
*Tamże, str. 267

24 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się okładki tej książki. Nie wiem jednak, czy sięgnę po ową książkę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, okładki świetne ;) Nasza, moim zdaniem, bardzo udana :)

      Usuń
  2. Jeśli będę potrzebowała lekkiej lektury to z chęcią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam nic przeciwko lekkim lekturom, a po tym, co napisałaś nabrałam na nią ochoty

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę da się przeczytać. Jest strawna. Choć spodziewałam się po niej czegoś więcej. Teraz czekam na drugi tom. Ciekawi mnie, czy będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie, na szczęście, wyzbyłam się wszelkich oczekiwań, dzięki temu się nie zawiodłam :) Również jestem jak to będzie z kolejnym tomem. Cóż, zobaczymy ;)

      Usuń
  5. Właśnie czekam na ten tom! :) Trochę mnie straszycie tym, że spodziewałyście się czegoś więcej, ale cóż, mam nadzieję na coś dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Twoim przypadku nie musi być tak samo ;) Także nic się nie bój, odpręż się przed lekturą i zobacz co ma Ci do zaoferowania ;)

      Usuń
  6. Niewymagająca lektura też się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo :) Czasami właśnie takie najbardziej relaksują ;)

      Usuń
  7. Już od dłuższego czasu mam ją w planach. Taka lekka książka po ciężkim dniu byłaby dla mnie ok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do sięgnięcia po nią, kiedy najdzie Cię na taką lekturę ochota ;))

      Usuń
  8. Chętnie przeczytam, jednak jest ona w tych dalszych planach:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj postanowiłam zakupić tą książkę i po twojej recenzji widzę, że dobrze zrobiłam :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu ;) Nie chcę być później winna, że jednak nie tego się spodziewałaś ;D

      Usuń
  10. Książka intryguje mnie od dawna i mam nadzieję, że szybko uda mi się po nią sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciągnie mnie do tej serii już od jakiegoś czasu, więc jak tylko będę miała okazję, z przyjemnością ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Być może kiedyś sięgnę po tę pozycję, zapowiada się całkiem ciekawie, a okładki są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż, myślę, że przyda mi się taka książka na świąteczne odstresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest to temat, który bardzo lubię. Z chęcią przeczytam, mimo różnorakich opinii.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna recenzja :) Książkę mam już w planach

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem tuż po lekturze tej książki i przyznam, ze miło mnie zaskoczyła i spodobała :) Na relaks idealna ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. chciałabym przeczytać..
    zapraszam na mojego bloga
    dopiero co zaczynam więć prosze o komentarz i może jakąś podpowiedz :P
    http://recenzje-ksiazek-dunlop.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)