Obserwuj mnie na...

Belladonna - Anne Bishop



By  Ruczek     14:19  
"Nadzieja mego serca leży w Belladonnie. Jej Mrok jest moim przeznaczeniem."*

W Efemerze nadal grasuje Zjadacz Świata. Rozsiewa mrok w ludzkich sercach, podsyca obawy i lęki, sprawia, że stają się materialne. Jego jedynym wrogiem jest potężna krajobraczyni, Glorianna Belladonna. Tylko ona sama może stawić mu czoła, ale czy na pewno nikt jej nie może w tym wspierać? Zło dosięgło mniej rozbitą część świata, gdzie może przemieszczać się swobodnie pomiędzy krajami, bez potrzeby korzystania z mostów. Jednak i tam napotyka na ludzi, którzy są zdolni z nim walczyć. Ludzi, którzy są kimś więcej, niż tylko ludźmi, ale nawet oni sami nie znają swojej mocy i jej pełnych zdolności. Do kogo trafiło wezwanie Sebastina, "Nadzieja serca leży w belladonnie"? Czy Wieszczka Serc uzyska wsparcie? Czy znajdzie sposób na pokonanie Zjadacza Świata? Jaka będzie cena, którą trzeba będzie zapłacić?

Autorka wprowadza dwóch dodatkowych bohaterów, których rola będzie niemała. Michael, czarodziej, i jego siostra Caitlin Marie - również czarodziejka, będą mieli do przekazania ważną historię. Historię, stanowiącą okazję do podjęcia niełatwego wyboru, który będzie należał tylko do Glorianny Belladonny. Pisarka stale stawia swoich bohaterów na rozstajach dróg, każąc im wybierać dalszą część wędrówki. Niektóre decyzje są niezwykle trudne do podjęcia, ale konieczne. Okazje i wybory - niektóre się powtórzą, inne nie, a bohaterowie muszą je dostrzec nim będzie za późno. Ich droga nie będzie łatwa, jednak czym jest jednostka wobec całego świata?

Tom ten jest bardzo podobny klimatem do poprzedniego. Pędzącej akcji tutaj nie znajdziecie, jest raczej spokojna wędrówka do celu, pełna przyjemnych, ale także i tych gorszych chwil. Autorka odkrywa przed nami, i bohaterami, nowe części stworzonego przez nią świata. Nowe kraje, czy krajobrazy, ich odmienność, a jednak istotą są zbliżone do tego, co już znamy. Różni ludzie i rzeczy mogą mieć inne nazwy w różnych częściach świata, a jednak nadal pełnić tę samą funkcję. 

"Ale w każdym ogrodzie są cienie (...). W każdym sercu jest Mrok. Nawet przez Miejsce Światła przepływają jego cieniutkie prądy. Żadne serce nie jest wyłącznie jednym albo drugim."*

Anne Bishop nadal utrzymuje lekki i przyjemny styl. Książkę czyta się szybko, aczkolwiek bez wypieków na twarzy i wstrzymywanego oddechu. Znajdziecie tutaj rozmyślanie nad ludzkim sercem, jego marzeniami, niekiedy tak sprzecznymi z potrzebami rozumu. Zobaczycie, jak odrzucenie i poczucie samotności może zahartować człowieka. Miłość nie zawsze powoduje wyłączenie się rozumu, i nie sprawia, że człowiek nagle nie wie co jest ważniejsze. Ta książka nie jest o głupiutkich bohaterach, którzy dla miłości zrobią wszystko, ale w efekcie końcowym okazuje się, że mogli wybrać lepiej. Nie, ta książka jest o dorosłych ludziach, biorących odpowiedzialność za swoje czyny i domyślających się ich konsekwencji przed samym aktem. 

Autorka rozszerza swój świat o nowe kraje i nowe, wartościowe postaci. Po raz kolejny wciągnęłam się w opisywane wydarzenia tak bardzo, że nim się obejrzałam, książka już się kończyła. Jak widzicie, wcale nie potrzeba akcji, która napędza całą powieść. Tutaj napędzają ją bohaterowie i ich przeżycia, wybory, zmagania - czasami z samym sobą. Książka ta prowokuje do myślenia o tym, co kryje się na dnie naszych serc. Jakie zjawy i potwory ja powołałabym do życia w świecie Efemery? A może dziwne odgłosy słyszane w nocy to jest właśnie to? Może Efemera nie jest wcale tak daleka i odmienna od naszego świata?

"Belladonnę" polecam miłośnikom pióra Anne Bishop oraz tym, którzy czytali tom pierwszy - "Sebastian". Jeśli poprzednia część przypadła Wam do gustu, to na tej się nie zawiedziecie. Ode mnie otrzymuje ona 8/10. Przygotujcie się na walkę ze Zjadaczem Świata i poznajcie mroczną część serca Glorianny Belladonny. Jesteście gotowi na tę podróż? 


"Wojowniczka Światła musi się napić z Czary Mroku."*




Sebastian | Belladonna | Most marzeń
__________
Tytuł: Belladonna
Autor: Anne Bishop
Seria: Efemera tom #2
Wydawnictwo: Initium
Liczba stron: 416
Data wydania: 28 września 2012
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
___________
Mrok Belladonny poznałam dzięki uprzejmości
Pozdrawiam,
Ruczek.
___
* Anne Bishop, Belladonna, Wydawnictwo Initium, Kraków 2012, str. 385
* Tamże, str. 206
* Tamże, str. 215

17 komentarzy:

  1. Moja przygoda z Belladonną jeszcze się nie skończyła, lecz jak na tę porę uważam, że książka jest naprawdę przyjemna i lekka. Lecz jak wspomniałaś nie jest to rwąca historia, dlatego ciągle znajduję ciekawsze zajęcia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz - a dostałaś ją na dłuuuugo przede mną ;D
      Ja już jestem ciekawa, co naszych bohaterów czeka w kolejnym tomie :) Na szczęście premiera już niedługo ;)

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, poszukam I tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie Sebastian czeka na swoją kolej na półce, ale jakoś przed tą pozycją zawsze znajduję pełno innych do przeczytania. Dostała od Ciebie dobrą ocenę, to i ja muszę w końcu chwycić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam - u mnie mnóstwo pozycji czeka na swoją kolej, a czasu na czytanie niestety nie przybywa :( I jak tu wybrać jedną, spośród tylu wspaniałości :D Ale powolutku każda doczeka się swojego momentu ;)

      Usuń
  4. Jeśli gdzieś ją znajdę, to chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki za jej znalezienie ;))

      Usuń
  5. Cała seria mnie intryguje i muszę się kiedyś z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie, po zapoznaniu się z twórczością autorki, coraz bardziej ciekawi jej druga seria, "Czarne kamienie", o której w sumie usłyszałam jako pierwszej :) A że styl autorki przypadł mi do gustu, to i z nią muszę się zapoznać ;D

      Usuń
  6. Uwielbiam twórczość Anne Bishop

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze jestem na etapie poznawania jej twórczości, ale już ją lubię :) Dość przyjemny ma styl i niezwykłą wyobraźnię :)

      Usuń
  7. Chciałabym zaproponować, a może raczej zaprezentować Wam dwa ciekawe konkursy. W jednym z nich do wygrania są dwie gry edukacyjne dla dzieci "Akademia umysłu Junior", w drugim natomiast fantastyczna książka pt."Spojrzenie Elfa".

    W żadnym wypadku nie namawiam, po prostu chciałabym aby wiadomość o tych konkursach trafiła do wielu ludzi :) Jeżeli więc jesteście zainteresowani wzięciem udziału to zapraszam na mój profil, znajdziecie tam blogi "Babylandia" oraz "Książeczki synka i córeczki" gdzie dostępne są te konkursy. Jeżeli jednak nie interesują Was one to z góry przepraszam za spam...

    Pozdrawiam serdecznie
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację :) Przyjrzę im się bliżej ;)

      Usuń
  8. Od jakiegoś czasu intryguje mnie ta seria :) Bardzo dobra recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Również pozdrawiam! :))

      Usuń
  9. Pokochałam serię "Czarne kamienie" i w ogóle twórczość autorki. Za tę trylogię jeszcze nie miałam okazji się zabrać, chociaż oba tomy już czekają na półce :D Mam jednak nadzieję, że szybko to nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  10. "Sebastian" stoi na półce i od prawie pół roku nie mogę go ruszyć. Może wkrótce... ;D.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)