Obserwuj mnie na...

Zabójczyni i podziemny świat - Sarah J. Maas



By  Ruczek     17:00  
Znana zabójczyni, Celaena Sardothien, wraca do domu z Czerwonej Pustyni, gdzie odbywała karę za sprzeciwienie się Arobynnowi. Ma trzy skrzynie pełne złota i list z aprobatą od Niemego Mistrza Milczących Zabójców, czym ma nadzieję spłacić swój dług wobec Króla Zabójców i wykupić sobie wolność. Jednakże już po przekroczeniu drzwi do jego gabinetu nic nie idzie po jej myśli. Arobynn Hamel bowiem przeprasza ją za swoje zachowanie i oferuje robotę do wykonania, w ramach odkupienia. Celaena ma zabić pewnego spiskowca, Donovela, który ma coś wspólnego z handlem ludźmi i odebrać mu cenne dokumenty. Jednak, jak się później okazuje, nie wszystko, co jej przekazano jest prawdą. 

Czy zabójczyni zabije właściwą osobę? Jaki ukryty cel ma w tym wszystkim Arobynn? Czy uda jej się w końcu uwolnić od jego gierek i kłamstw, i wykupić sobie wolność? Jeśli tak, to jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić?

"- Chyba wolałam te czasy, gdy chciałeś mnie zabić. 
- Ja chyba też. Moje życie było wówczas ciekawsze."
*

Autorka ponownie mnie nie zawiodła. Wszystkie, dotychczas wydane, nowelki są zajmującym i ciekawym dodatkiem do "Szklanego tronu". Cieszę się, że coraz lepiej mogę poznać przeszłość Celaeny, zdarzenia, które ją ukształtowały, oraz jej romans z Samem, tak skąpo dotąd opisywany przez autorkę, jednak w części tej nabierający rumieńców. Nie ma nic przyjemniejszego niż odkrywanie sekretów przeszłości jednego ze swoich ulubionych bohaterów i móc porównać ją do tej postaci, jaką znamy z jej teraźniejszości.

Sarah J. Maas potrafi pisać, tego nie można jej odmówić. I robi to nadzwyczaj dobrze. Jej prosty i przyjemny styl, a także umiejętność sprawienia, że tak krótka pozycja wciąga i zaciekawia równie intensywnie, co normalnej długości powieść, są godne pochwały. Zakończenie nie każdej czytanej przeze mnie nowelki odczuwałam z równym smutkiem, co nowelek tejże autorki. Z zaskakującą szybkością potrafi ona wciągnąć czytelnika w wykreowany przez siebie świat na tyle mocno, że ten nie chce go opuszczać, szczególnie po tak krótkim czasie.

"- Mam na imię Wiatr - szepnęła. - I Deszcz. Oraz Kości i Pył. Moje imię to skrawek dawno zapomnianej pieśni."**

"Zabójczyni i podziemny świat" czyta się równie szybko i przyjemnie, co poprzednie książki z tej serii. Łatwo jest czytelnikowi wczuć się w nową sytuację bohaterki, a kolejny poznawany etap jej życia wciąga już od pierwszych stron i nie pozwala się od siebie oderwać. Część ta może i jest najobszerniejsza ze wszystkich dotychczas wydanych nowelek, jednak przez to, tym ciężej odłożyć ją na bok. Zakończenie tej historii dodatkowo może być dość bolesne dla każdej osoby, która ma już za sobą lekturę "Szklanego tronu", przez co wie ona, ile tamte chwile znaczą dla głównej bohaterki.

Polecam tę pozycję każdemu, komu już skradła serce niezwykła Zabójczyni Adarlanu, Celaena Sardothien. Zawiera on ważną historię z jej przeszłości, z którą warto się zapoznać, aby lepiej móc zrozumieć Celaenaę z teraźniejszości. Już nie mogę doczekać się czwartej nowelki ze świata "Szklanego tronu", która może opisywać kluczowe wydarzenie, przez które główna bohaterka trafiła do kopalni soli w Endovier. Miło było móc ponownie zagłębić się w dobrze znany sobie świat, w oczekiwaniu na premierę trzeciego tomu serii. Teraz jednak pozostało już tylko czekać na kolejną książkę opisującą losy pięknej zabójczyni i mieć nadzieję, że nie potrwa to zbyt długo. ;)

"[...] ale ja przejmuję się tym, co myślisz o mnie. Przejmuję się tym tak bardzo, że zostałem na tym okropnym przyjęciu wyłącznie dla ciebie. Przejmuję się do tego stopnia, że pójdę na tysiąc podobnych, by móc cieszyć się tymi nielicznymi chwilami, gdy patrzysz na mnie z góry, jakbym liczył się mniej od brudu pod twoimi butami."***


Zabójczyni i władca piratów | Zabójczyni i Czerwona Pustynia | Zabójczyni i podziemny świat | Zabójczyni i imperium Adarlanu | Szklany tron | Korona w mroku | Heir of Fire

__________
Tytuł: Zabójczyni i podziemny śwait
Autor: Sarah J. Maas
Tytuł oryginału: The Assassin and the Underworld
Seria: Szklany tron #0.3
Wydawnictwo: Uroboros
Liczba stron: 144
Data wydania: 4 czerwca 2014
Książka na stronie wydawnictwa: KLIK.
__________

Pozdrawiam,
Ruczek.
___
* Sarah J. Maas, Zabójczyni i podziemny świat, GW Foskal/ Uroboros, Warszawa 2014, s. 60
** Tamże, s. 79
*** Tamże, s. 81

4 komentarze:

  1. Czytałam pierwszą część tych opowiastek i niestety była to najgorsza książka jaką przeczytałam w tym roku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się podobała, jak i kolejne nowelki. :) A bez znajomości "Szklanego tronu"? Bo to jednak bardziej dodatek do tego świata i sama też nie wiem, jak odebrałabym je bez znajomości powieści.

      Usuń
  2. Sama nie wiem co myśleć o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli polubiłaś "Szklany tron" tej autorki to i po te nowelki polecam sięgnąć, bo jest to fajne uzupełnienie serii. :)

      Usuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)