Obserwuj mnie na...

Cytaty roku 2014!



By  Ruczek     17:00  
Moi drodzy,

cytaty książkowe zawsze dużo potrafiły powiedzieć mi o danej pozycji i dość często zachęcić do jej przeczytania, dlatego też zawsze staram się je zamieszczać w moich opiniach. W związku z tym, w ostatnim dniu tego roku, postanowiłam zrobić zestawienie 5 moich ulubionych cytatów książkowych (bądź, mówiąc inaczej, tych, które najbardziej przypadły mi do gustu i, według mnie, są warte zapamiętania), spośród tych, które pojawiały się w roku 2014, w publikowanych przeze mnie postach. Oczywiście wybór ten jest czysto subiektywny, a ich kolejność jest przypadkowa. :) 

Mam nadzieję, że wśród podanych przeze mnie cytatów znajdziecie takie, które i Wam przypadną do gustu, a może i dla Was okażą się godne zapamiętania. 


Przejdźmy zatem do listy, podczas tworzenia której miałam ciężki orzech do zgryzienia, ale jakoś udało mi się wybrać te top 5 cytatów roku 2014!! :)



1. "Dzieci przypominają ślepych pasażerów - nie wiedzą, co je czeka na dalszym etapie podróży."
~ Matthew Quick "Wybacz mi, Leonardzie", Wydawnictwo Otwarte/ Moondrive, Kraków 2014, s. 204




2. "Gramy w grę przypadków, jaką jest życie."
~ Przemek Angerman "Tożsamość Rodneya Cullacka", GW Foskal/ Uroboros, Warszawa 2014, s. 78




3. "Opowieść nie żyje, dopóki nie zostanie przez kogoś wyobrażona."
~ Brandon Sanderson "Droga królów", MAG, Warszawa 2014, s. 767




4. "Wszyscy prędzej czy później czujemy się samotni, niezależnie od tego, jak wielu ludzi nas otacza. I wtedy spotykamy kogoś, kto zdaje się rozumieć. Uśmiecha się i na chwile samotność znika."
~ Helene Wecker "Golem i dżin. Część I", Fabryka Słów, Lublin 2013, s. 235



5. "Ludzie nie rodzą się dobrzy albo źli. Rodzą się z pewnymi skłonnościami, ale liczy się sposób, w jaki żyją. I to, jakich ludzi poznają."
~ Cassandra Clare "Miasto szkła", MAG, Warszawa 2013, s. 297





Dajcie mi znać, które z nich najbardziej przypadły Wam do gustu, a które już znaliście i lubiliście. :)

Pozdrawiam (po raz ostatni w starym roku),
Ruczek. :)


4 komentarze:

  1. Cytaty M.Quick i C. Clare mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że sama miałabym problem z wytypowanej ulubionej piątki. A miałabym chyba łatwiejsze zadanie, bo przy każdej recenzji umieszczam tylko jeden wybrany cytat.
    Wszystkie wymienione przez ciebie mają coś w sobie, ale chyba najbardziej podobały mi się 1. i 4. : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Clare... W jej książkach znalazłam od groma rewelacyjnych cytatów :D

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do zostawienia po sobie komentarza i wyrażenia własnej opinii na dany temat! :)